Zástupci Katedry primární pedagogiky se zúčastnili mezinárodní vědecké konference ECER (The European Conference on Educational Research) v Portu (Portugalsko). Této odborné konference, která je pořádána asociací European Educational Research Association (EERA), se každoročně účastní na několik stovek odborníků z různých částí světa. Letošní konference ECER měla podtitul Minulost, přítomnost a budoucnost pedagogického výzkumu v Evropě a uskutečnila se ve dnech 2. - 9. září 2014 pod záštitou Univerzity v Portu.
Samotná konference byla rozdělena do více než dvou desítek sekcí. V tematické sekci ,,Didactics - Learning and Teaching‘‘ prezentovala PhDr. Jana Stará, Ph.D. referát na téma ,,Using Textbooks in Teaching and Learning Social Sciences“, kde referovala o dílčích výsledcích výzkumu inovací a efektivity výuky prvouky a vlastivědy v rámci projektu PRVOUK P15 v oblasti Primární pedagogika. Odkaz na abstrakt příspěvku zde.
V sekci ,,Inclusive Education‘‘ představil původní výsledky vědecké práce i Mgr. Jakub Pivarč. Jeho příspěvek "Children’s Conceptions of Intellectual Disability: Three Views of Primary School Pupils" se soustředil na problematiku prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Byly prezentovány nejen teoretické aspekty dětských pojetí (prekoncepcí), jakožto výsledky řešeného projektu GA UK (ev. č. 242213), ale i konkrétní výzkumné nálezy řešené v rámci doktorské disertační práce. Odkaz na abstrakt zde.