1. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího
2. Teze ročníkové práce
3. Max. 2 absence
1. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího
2. Prokázání rozpracovanosti ročníkové práce včetně její prezentace
3. Max. 2 absence
4. Test
Didaktika 1.st.ZŠ II. - Zkouška
1. Úspěšná obhajoba ročníkové práce
2. Prokázání znalostí a porozumění v rámci daných tematických okruhů
3. Seznam prostudované odborné literatury - podklad pro diskuzi
Výsledné hodnocení zohledňuje kvalitu práce studenta v průběhu celého roku.
Ročníková práce
Kritéria hodnocení ročníkové práce:
· Aktuální didaktické téma
· Stanovené cíle a úkoly práce
· Logická struktura práce
· Kvalita zpracování teoretické části práce: teoretické zpracování tématu, klíčových pojmů a jejich vazeb na základě nejméně 5 zdrojů, odkazování na zdroje, citování
· Kvalita zpracování empirické části práce: stanovení praktického úkolu spjatého s praxí 1.st. ZŠ, formulace výzkumných otázek, volba výzkumných metod a přiměřeného vzorku, plán, popis, reflexe a vyhodnocení šetření
· Závěry práce
· Seznam použité literatury a dalších zdrojů dle normy
· Případné přílohy
· Rozsah: minimálně 12 stran vlastního textu
1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14)
2. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998.
4. Jedna publikace dle vlastního výběru:
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1994.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997.
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006.
KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.
TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.
Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A.
Okruhy ke zkoušce
Transformace českého školství po r. 1989 (projekty reforem, vnější a vnitřní reforma)
Proměny kurikula základního vzdělávání po roce 1989 v kontextu naší tradice i zahraničních trendů
Cíle a obsahy vzdělávání
Na žáka orientovaného pojetí primárního vzdělávání
Inovativní programy pro primární školu
Alternativní didaktické koncepce
Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky
Komunikace ve výuce
Sociální klima třídy
Metody a organizační formy výuky
Individualizace výuky
Motivace ve výuce
Hodnocení žáků
Plánování výuky
Spolupráce škola a rodina
Výchova k hodnotám
Autorita ve výchově a problém kázně
1. Účast na praxích - max.2 omluvené absence
2. Reflektivní dokumentace praxe
3. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího
1. Účast na praxích - max.2 omluvené absence
2. Reflektivní dokumentace praxe
3. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího
4. Esej na téma „Stávám se učitelem" nebo "Jaký jsem učitel?"
5. Vyplněný Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi - sebehodnocení a pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem