Směřuje k rozvíjení učitelských kompetencí v celém rozsahu, studenti získávají zkušenosti s výukou v celém kontextu fungování třídy a školy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti.
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení profesních dovedností a systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce – proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.)
A) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě.
B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu dle svých preferencí a zajistí si možnost zde hospitovat a vyučovat. Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, a to nejméně ve 30 vyučovacích hodinách (vyučuje nebo hospituje u jiných učitelů). Tato praxe se školám neproplácí.
Student pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky (v případě B též v reflexi hospitovaných vyučovacích hodin) formou reflektivního deníku, komentářů v učitelském portfoliu apod. Tuto dokumentaci nebude odevzdávat k zápočtu, je podkladem k práci v závěrečném semináři.Student průběžně reflektuje svoji pedagogickou činnost s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi, zaměří se zejména na oblast Kontext výuky.
1. Student prostuduje oblasti Rámce profesních kvalit učitele nazvané "Rozvoj školy a spolupráce s kolegy" a „Spolupráce s rodiči, odbornou a širší veřejností" a doloží příklady realizace své „dobré praxe" v těchto oblastech.
2. Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi nebo o praxi ve vymezeném rozsahu - se specifikováním počtu hospitovaných a odučených hodin (viz případ B v Organizaci kurzu).