Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce – proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.). Podporuje také rozvoj profesionality kultivací dovednosti sdílet profesní zkušenosti s kolegy a spolupracovat při profesním rozvoji v rámci školy.
A) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě.
B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu dle svých preferencí a zajistí si možnost zde hospitovat a vyučovat. Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, a to nejméně v 50 vyučovacích hodinách (vyučuje nebo hospituje u jiných učitelů). Tato praxe se školám neproplácí.
1. Student pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky (v případě B též v reflexi hospitovaných vyučovacích hodin) formou reflektivního deníku, komentářů v učitelském portfoliu apod. Tuto dokumentaci nebude odevzdávat k zápočtu, je podkladem k státní závěrečné zkoušce z pedagogiky.
2. Student provede celkové zhodnocení své pedagogické činnosti na základě kritérií v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi a stanoví si osobní úkol pro svůj další profesní rozvoj včetně návrhu aktivit, které povedou k rozvoji ve zvolené oblasti.
1. Student dále pracuje na svém profesním růstu s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi a na základě tohoto dokumentu formuluje osobní úkol dalšího profesního rozvoje. Tento vyplněný sebehodnotící formulář bude předkládat u státní závěrečné zkoušky z pedagogiky.
2. Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi nebo o praxi ve vymezeném rozsahu - se specifikováním počtu hospitovaných a odučených hodin (viz případ B v Organizaci kurzu).