Základním obsahem Úvodního pedagogického kurzu je otevření problematiky výchovně vzdělávacího procesu na 1. stupni ZŠ, seznámení s aktuální praxí, příležitost pro hledání otázek pro svůj osobní růst, vstup do učitelské profese a motivace pro studium.
Skupina (asi 18) studentů hospituje pod vedením vyučujícího z pedagogické fakulty v jedné základní škole. Studenti se rozdělí do skupin (cca po 5) a hospitují ve třídách 1. stupně a účastní se besedy s vedením školy. Získávají základní informace o provozu školy, o počtu tříd na 1. stupni, specializovaných třídách, školní družině, popřípadě o spolupráci s MŠ.
Hospitovat ve vybrané třídě a sledovat strukturu vyučovací hodiny, styl práce učitele, činnosti žáků ve vyučování, pokus o charakteristiku jednoho žáka, asistentská praxe ve vyučování.
Esej „Já učitel/Já učitelka" (do eseje zapracujte poznámky z pozorování práce učitelů, vlastní sebereflexe, vlastní očekávání od studia na pedagogické fakultě). Oceňovány jsou především takové eseje, které vycházejí z poznávání vlastních kořenů a možností, které obsahují konkrétní vize o svém učitelství podložené argumenty a ne obecné fráze o ideálním učiteli.
Předložení pedagogického deníku.
100% účast na praxi a na následných reflektivních seminářích
Termín a udělení zápočtu určí jednotliví vyučující.
Pokyny pro zpracování eseje - zde.