StudiumUčitelství pro 1. stupeň (Mgr.)Státní závěrečné zkouškyDiplomové práce

Zásady pro diplomové práce

Specifikace závěrečných prací vedených na katedře primární pedagogiky

Opatření děkana o podrobnostech pro závěrečné práce zde

Jaká specifika mají diplomové a bakalářské práce vedené na katedře primární pedagogiky?

Účel a charakter diplomové práce

Diplomovou prací student v souladu s profilem absolventa oboru prokazuje, že dovede poučeně a přínosně pojednat o vybraném problému zvoleného studijního oboru. Prokazuje v ní též výzkumné a reflektivní učitelské kompetence.

1.1 Výzkumné a reflektivní kompetence zahrnují následující schopnosti a dovednosti:

  • vymezit sledovaný problém v rámci vybraného tématu a vyjádřit cíle svého bádání
  • zpracovat problém a jeho řešení výkladovým stylem s logickou výstavbou textu a s použitím odborné terminologie
  • pracovat účelně s odbornou literaturou a dalšími, především primárními informačními zdroji (předpokládá se, že diplomová práce je založena minimálně na dvaceti titulech odborné literatury a relevantních zdrojích, jejichž seznam je v diplomové práci uveden)
  • zvolit účelný metodologický postup a použít vhodné výzkumné metody
  • zhodnotit práci, která má zpravidla podobu teoretické interpretace v závěrečném zobecnění nebo reflexe aplikačního výstupu do vzdělávací praxe
  • respektovat etiku vědecké práce
  • respektovat formální náležitosti diplomové práce
  • používat správně gramatické a stylistické výrazové prostředky

1.2  Diplomová práce je zpravidla monotematickou studií. Její zpracování se odvozuje od tématu a cíle. Obvykle však má podobu:

  1. Výzkumné zprávy s částí teoreticko-literární a prakticko-empirickou, u výzkumu kvantitativního se očekává formulace předpokladů výzkumu, u výzkumu kvalitativního precizně zformulovaný výzkumný problém a konkrétní výzkumné otázky.
  2. Historické studie a analýzy vycházející z primárních pramenů, podle typu obsahu případně s výstupem v podobě projektu pro děti mladšího školního věku.
  3. Srovnávací studie s aplikačním výstupem do učitelské praxe ve školním nebo mimoškolním vzdělávání.

Pozn.:  Při výhradním použití kvalitativního výzkumu nebo při zpracování tématu z oblasti dramatické výchovy je možná i jiná podoba diplomové práce. O ní rozhoduje vedoucí katedry.

 

Opatření děkana o podrobnostech pro závěrečné práce zde

Propozice k vypracování diplomového úkolu k SZZ z dramatické výchovy, učitelství pro 1. stupeň zde.

Kritéria pro hodnocení diplomových prací na Katedře primární pedagogiky zde.

 

POZOR! Od 1.10.2017 platí nové předpisy Pedagogicke fakulty UK. Mění se např. forma odevzdávání závěrečné práce (povinností studenta je odevzdat práci prostřednictvím SIS v elektronické podobě, tištěná verze práce se neodevzdává). Studenti jsou povinni seznámit se s novými předpisy. Jsou dostupné zde:  https://www.cuni.cz/UK-4926.html#1 Zvláště doporučujeme prostudovat "Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech".

 

 

Přiložené soubory: