Opatření děkana o podrobnostech pro závěrečné práce zde.
Jaká specifika mají diplomové a bakalářské práce vedené na katedře primární pedagogiky?
Bakalářskou prací student v souladu s profilem absolventa v daném studijním oboru prokazuje schopnost vybrat z tématu práce problém, kterému se dále detailněji věnuje. Prokazuje, že dovede v základní rovině zpracovat (vybrat a interpretovat) adekvátní teoretická východiska řešeného problému a v souvislosti s tím používat jednoduchou podobu metod pedagogického výzkumu. Zaměřuje se na vlastní praktické zpracování, ověřování a reflektování konkrétního edukačního procesu nebo jeho částí u dětí předškolního věku.
1.1 Bakalářské práce se od diplomových prací liší především menším rozsahem teoretických východisek a důrazem na praktické krátkodobé edukační konstruování a reflektování u menšího sledovaného vzorku.
1.2 Bakalářská práce se orientuje na problematiku výchovy a vzdělávání v předškolním období. Teoretická část vychází ze studia a zhodnocení odborných pramenů ke zvolené problematice. Praktická část je založena především na rozboru, interpretaci a reflexi vlastní pedagogické práce. Její konkrétní zpracování se odvozuje od zvoleného tématu a cíle práce. Respektuje zvyklosti v používání běžně dostupných metod a technik pedagogického výzkumu a zpracování zjištěných údajů.
Má zpravidla podobu:
a) Teoreticky podloženého programu /projektu/ pro práci s dětmi předškolního věku. Zde se očekává vyslovení konkrétně formulovaných výzkumných cílů a základních sledovaných otázek, na které by mělo dát odpověď realizované a reflektované šetření (s případným využitím kvalitativních vyhodnocujících postupů).
b) Studie, která na základě teoretických předpokladů zkoumá a ověřuje podmínky a okolnosti mající vliv na rozvoj dítěte nebo na naplňování jeho specifických potřeb. Může mít podobu případové studie zaměřené na zkoumaný subjekt s následnou volbou pedagogických přístupů (např. vypracováním a ověřením individuálního vzdělávacího programu).
c) Srovnávací studie zaměřené na vybraná kritéria pro rozbor a zhodnocení pedagogických systémů a školních programů. Zde mohou být uplatněny metody analýzy dokumentů a jiných pedagogických konstruktů s cílem nacházet a zhodnotit společné znaky a rozdíly.
Ve všech uvedených případech mohou být dalšími metodami pozorování, rozhovor, dotazník, test, rozbor výsledků dětské činnosti, základní sociometrické techniky, anketa, apod.
Řídí se Opatřením děkana o podrobnostech pro závěrečné práce (zde) s následujícím upřesněním:
2.1 Odevzdání bakalářské práce je podmínkou pro vykonání státní závěrečné zkoušky a je její součástí. Obhajoba bakalářské práce a ústní část SZZ se realizuje v jednom státnicovém termínu, na který se student přihlásil.
3.1 Orientační návrh struktury:
3.2 Minimální rozsah bakalářské práce je 40 normostran původního textu, (tj. bez titulních listů a příloh).
3.3 V seznamu odborné literatury a informačních zdrojů jsou uvedeny všechny prameny použité při zpracování bakalářské práce, s převahou primárních zdrojů. Minimální počet titulů použité literatury je deset (do tohoto počtu nejsou zahrnuty elektronické zdroje). Seznam je zpracován podle abecedního pořadí autorů, zvlášť je uvedena literatura a zvlášť elektronické zdroje.
Opatření děkana o podrobnostech pro závěrečné práce zde.
Propozice k vypracování diplomového úkolu k SZZ z dramatické výchovy, učitelství pro mateřské školy zde.
POZOR! Od 1.10.2017 platí nové předpisy Pedagogicke fakulty UK. Mění se např. forma odevzdávání závěrečné práce (povinností studenta je odevzdat práci prostřednictvím SIS v elektronické podobě, tištěná verze práce se neodevzdává. Studenti jsou povinni seznámit se s novými předpisy. Jsou dostupné zde: https://www.cuni.cz/UK-4926.html#1 Zvláště doporučujeme prostudovat "Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech".
Přiložené soubory: